zaterdag 1 augustus 2009

Dag 8: Reisdag S.L.O.- Anaheim

Vandaag wederom een reisdag. Het ontbijt is weer inclusief en was wederom zoet. We rijden rond 8.45 uur weg van het hotel. Voor we S.L.O. verlaten moeten we (lees de mannen) nog even een bezoek brengen aan de Madonna inn. En dan wel te verstaan het toilet. Dit schijnt een aparte ervaring te zijn. Tja ik mocht niet mee, maar het fototoestel wel. Je moet dus plassen in een waterval! Heren de moeite waard dus als je in de buurt ben.


We hebben 2 stops gepland op onze route naar Anaheim. De eerste in Solvang, een plaats helemaal een Deense stijl. Erg sfeervol en zeker de moeite waard om te stoppen. We wandelen hier op ons gemak doorheen. Ik breng nog een kort (werk) bezoek aan de plaatselijke Rabobank. Ik waande mezelf weer 15 jaar terug. (wel stonden er de zelfde vlaggetjes op de balie als in Bergen op Zoom) maar gemoderniseerd kon ik het niet noemen. Ik druk nog 2 rabobank pennen achterover en klets wat met een plaatselijke medewerker. (is intern solliciteren naar hier ook mogelijk hi,hi).




Vervolgens zetten we onze reis voort naar Santa Barbara. Ook hier wandelen we wat door het toeristische gedeelte en met een Sub (way) in onze hand rijden we naar het strand om deze daar op te eten.



Nu het laatste stuk van onze reis met nog 2 ½ uur te gaan, komt dan toch Disneyland Anaheim inzicht. Althans, als we niet in de file waren terecht gekomen. Met een klein uurtje vertraging komen we dan toch aan bij ons Hotel HOJO Plaza.

Snel de spullen op de kamer en naar het zwembad. Tycho wil eerst naar Pirate Cove een waterspeel gedeelte met veel water en glijbanen. Wij zoeken een plekje in de zon en houden een oogje in het zeil.


Voor de avond en het eten lopen we naar Down Town Disney, dit is 10 minuten lopen van ons hotel. We gaan eten bij het Rainforst. We gaan voor een plaats buiten want voor binnen moesten we 3 kwartier wachten. De temperatuur hier is rond de 27 graden, dus geen probleem.
Na het eten lopen we nog even langs/door de winkels. Tycho ontdekt al snel de lego winkel en slaat zijn slag.
Op de kamer worden we nog getrakteerd op het vuurwerk van Disney. (onze kamer heeft Disney View).

1 opmerking:

  1. Dat ik nou via een weblog er achter moet komen dat wij naast elkaar hebben gewerkt :-) Ik zat op Obrechtlaan 3C. Lijkt me wel apart om een buitenlandse vestiging van je werkgever te bezoeken.

    Heel veel plezier bij Mickey vandaag. Doe je hem de groetjes van ons ?

    Greetz,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen