dinsdag 4 augustus 2009

Dag 10: Disney's California Adventures

Vandaag onze eerste dag bij Disney. Het park gaat pas om 10.00 uur open, dus we hebben geen haast. We ontbijten op down town disney en lopen rond 9.30 uur naar het park. Het eerste aanblik is al anders dan dat we gewend zijn van de parken in Florida.

De drukte lijkt mij te vallen maar we gaan toch met een strakke planning het park op.
De mannen gaan als eerste in Soarin. Ik ga vooruit voor fast passen. We willen zoveel mogelijk werken met fast passen omdat dat een hoop wachten scheelt. We gaan door voor Toy story midway mania de wachtrij was hiervoor in Florida vorig jaar 130 minuten dus dat ging ons niet nog een keer gebeuren. We konden nu vrij snel doorlopen. (fastpassen waren er niet) Wat een leuke atraktie is dit (later op de dag doen we hem nog eens) Het aanzien van het park is helaas een grote bouwput er is veel afgeschermd en het hele meer is leeg gepompt, voor future enjoyment!



De drukte blijft een beetje uit en de wachttijden zijn dus goed te doen. Zeker geen hoogseizoen wachttijden. We kunnen dus in 1 dag alles doen wat we hadden ingepland. De waterbaan geeft een lekkere verfrissing we (met namen ik) waren nat tot aan ons o..................k. Met een ijsje erbij drogen we al snel weer op.

Dit park heeft velen atrakties die ze in Florida niet kennen o.a. Monsters inc the ride.

Een reuze rad, met losse schommelende karretjes en vaste karretjes:

We gaan in de middag naar de show van Aladin deze was inrooms dus met de airco erbij wel even lekker om uit de zon te zon. Een echte disney show zoals we gewend zijn.

Ook vandaag maken we weer even tijd voor foto's met de characters.





Voor de middag staat de pixar parade op het programma, we hebben een mooie plek, en wachten op dat wat komen gaat.(Tycho vermaakt zich in de tussentijd bij de jellyfish)

Wat een leuke parade is dit! Pas op je wordt wel nat!




Na de parade gaan we opzoek naar wat lekkers om te eten. Maar dat is nooit in een probleem in de parken. Michel Fish en chips, Tycho een power pack en ik een turkey Sandwich.
Voor de avond staat er nog een lichtparade op de planning.
In eerste instantie zouden we geen foto's maken omdat het de zelfde parade zou zijn als in wdw (dachten wij) maar hij bleek toch andere wagens erbij te hebben. (dit geldt trouwens voor veel atrakties, ze zijn allemaal niet iets anders, en dat maakt het dan toch weer extra leuk)



En zo kwam er weer een einde aan een leuke dag!
Op naar morgen dan wordt het Disenyland.

4 opmerkingen:

  1. Echt leuk zeg heel anders als Disneyworld in Orlando. Misschien moet ik er toch maar is een keer heen.


    Groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers.

    Nou vooruit dan: IK BEN STINKEND JALOERS !!!!!!!!

    Wat zou ik graag naar Anaheim gaan. Maar ik vrees dat ik manlief volgend jaar nog niet mee krijg naar de West Coast :-( Maar wat in het vat zit, verzuurt niet.

    Als ik zo jullie verhalen lees, lijkt het me schitterend om je vakantie aan de West Coast te vieren. Inmiddels zijn jullie onderweg naar Las Vegas en ik ben nu al benieuwd naar jullie verhalen en natuurlijk ook wat Tycho er van vindt. Ik heb argumenten nodig om manlief te overtuigen ;-)

    Geniet er van en de verhalen lezen we vast binnenkort wel.

    Greetz,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, je loopt wel een beetje achter ;-) ! Maar kan de beste gebeuren hoor. Ben benieuwd naar de rest van het verslag. En zeker naar Las Vegas ! Jullie hebben er een heerlijke lange dag van gemaakt, tm de parade aan toe. Veel plezier maar weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben weer bij met het lezen van de dagen.
    Wat hebben jullie weer de nodige miles afgelegd. Nu een paas dagen rustig aan in de parken.
    Blijf genieten !!

    Alex

    BeantwoordenVerwijderen