maandag 27 juli 2009

Dag 4 Reisdag SF-Yosemite

Vanmorgen weer vroeg wakker. Tycho heeft het langst geslapen. Tot 5.30 uur! Vandaag willen we voor dat we de auto gaan halen nog snel langs China Town, hier hadden we eerder geen tijd voor gehad. Dus we gaan (wederom) betijds op pad. Na het ontbijt gaan we opweg naar de Gable Car, helaas rijdt deze niet vanwegen een foute wissel. Snel naar de bus om vervolgens op een ander punt een andere Gable Car te pakken. Bij China town stappen we uit en lopen hier een stuk door hun. Vele mooie gebouwen bewonderen we, maar logisch vanwegen het tijdstip geen sfeer in China Town.

Maar we kunnen er weer over mee praten. We stappen voor de laatste keer op de Gable Car richting Alamo.
Niemand voor ons en geen upgrades, extra verzekeringen etc. Gewoon krijgen wat we geboekt hebben. Er wordt een Toyota 4 runer voor gereden (kiezen is er niet bij). Mooie grote auto en alle bagage kan achterin worden geschoven. Dus buckle up it’s the law. We rijden richting en over Lombert street terug naar het hotel om de koffers in te laden. Hiermee eindigd ons bezoek aan San Francisco.

We stellen Tom in en gaan richting Yosemite. Onderweg loopt de temperatuur al snel omhoog. Daar waar het in SF nog 56 F. was komen we in Oakhurst (yosemite) aan met 102 F (38 gr.).

Dus snel de spijkerbroeken verruilen voor korte broeken en onderweg naar Moriposa Grove. Dit is een half uurtje rijden van ons hotel (Best Western Gateway Inn) En ja hoor na betaling van $ 20.00 (voor 7 dagen) mogen we ze gaan aanschouwen. Het is indrukwekkend om te zien hoe dit gebied zich (zelf) ontwikkeld. Vele grote en dikke bomen komen we voorbij en we kijken onze ogen uit. Een mooi stukje natuur. Het is warm maar door de bossen wordt er toch wel wat warmte tegen gehouden dus het is nog te doen. We nemen een route van 2.3 mile, wat genoeg is met een temp. van bijna 40 graden.

Na een uurtje rijden we richting het hotel en zwembad. Voor het avond eten nemen we een fast food hap bij Carl jr. Veel keuze is er hier in de buurt niet.

Gereden afstand van vandaag 212 mile.

1. Echt leuk zeg wij hebben ook in san francisco door dat kronkelige straatje gereden echt te leuk