zondag 26 juli 2009

Dag 3: SF, wat een conditie (uhm, dus niet!)

Vanmorgen wederom vroeg wakker, 4 uur alle drie. We hebben het uit kunnen zingen tot 5.30 uur, want langer houd je een jongen van 9 jaar niet in z’n bed zonder dat hij slaapt.

We gaan vandaag naar Alcatraz. We hadden de afvaart van 9.00 uur. Dus om er zeker van te zijn dat we op tijd waren zijn we om 7.00 uur op pad gegaan. Met de gable car en de bus. De cable car was bijna leeg (gek he) dus Tycho kan lekker hanger. Bij Pier 39 aangekomen was er nog weinig open voor het ontbijt. Maar mijn oog viel na een stukje wandelen op IHOP, vertrouwd adres dus hier maar naar binnen. Het was er al best druk. Na een stevig ontbijt, voor mij een ham/kaas omelet en voor de heren pannenkoeken, lopen we richting pier 33 waar de boot naar Alcatraz ligt.
Precies op tijd vaart hij uit naar Alcatraz.



Wanneer we aankomen is het nog best koud (maar niet meer zo koud als gisteren) op naar boven. We beginnen de audio tour en deze kunnen we doen in het Nederlands (wel zo makkelijk voor Tycho) Na alle ins en outs te hebben gezien lopen we rond 11.30 uur weer aan vaste val.




Tycho vond het in het begin allemaal best wel spannend/eng op Alcatraz. Een cel in, deed hij alleen met z’n vader erbij alleen vond hij niet zo’n goed plan (hi, hi, hij had de serie van bassie en adriaan gezien en je weet hoe dat afliep, wel drommels nog aan toe)

Na dit avontuur zijn we een fiets gaan huren, de 2 mannen een tandem en ik een fiets voor mij zelf (of is het nou eigen). We gaan de golden gate bedwingen. (ik ben er nog van aan het bij komen!)
Na een korte instruktie vertrekken we richting de GGB. Al vrij snel loop ik naast mijn fiets, mijn hemel wat is het stijl. We fietsen langs mooie stukken en komen steeds dichter bij de GGB.


Onderweg nemen de mannen een hotdog en ik neem een muffin. Na de lunch gaan we weer een flinke klim te gemoet, mijn conditie wordt flink op de proef gesteld. Ik geef de schuld maar aan het feit dat ik alleen moet trappen en de mannen alles met z’n tweeën doen (tja, wie niet sterk is…..) Bij het GG park hebben we even wat moeite met de west kant van de brug te bereiken we rijden een foute kant op, hebben weer een leuke beklimming, Lens Armstrong zou er jaloers op zijn. Maar wat omhoog gaat komt ook weer naar beneden. Dus we zijn weer snel terug bij het GG park. Na wat aanwijzingen komen we dan toch goed terecht. En kan het gaan beginnen. (had ik al verteld dat ik hoogte vrees heb)deze werd flink op de proef gesteld. Ik wilden het niet missen en heb dus mijn verstand op nul gezet en ogen dicht (toch maar niet). Ik was heel blij dat ik aan de overkant was, maar wat een ervaring rijker. Echt een aanrader.

Er stond wel ontzettend veel wind maar het was Super.




Na velen foto’s want die kan je blijven maken, elke keer kijk je er weer anders tegen aan, rijden we richting Sansolito. Een erg leuk dorpje, met erg lekker ijs! (tja die hadden we wel verdiend.

Om 16.30 uur nemen we de veerboot terug naar SF. Aan het dek genieten we van het zonnetje.
Voor het avondeten gaan we naar het Rainforest cafe. Altijd goed voor een echte Amerikaanse Hamburger. Bij het winkeltje worden nog wat t-shirts gekocht . Tycho wilden in deze vakantie wel van elke Rainforest welke hij tegen kwam een shirt kopen. Tja ze worden groot. We gaan redelijk moe terug naar het hotel. Tycho slaapt zodra hij z’n kussen raakt. Het was een actieve dag maar zeker de moeite waard.

Tot morgen weer.

4 opmerkingen:

  1. Zo te lezen hebben jullie veel plezier in San Francisco. En leuk hè dat fietsen op de Golden Gate? San Francisco is sowieso een gave stad, vind je niet? Veel plezier in Yosemite, ben benieuwd hoe jullie het daar vinden. Ik probeer je weblog te volgen en anders straks maar weer als we thuis zijn (zitten nu ook nog lekker in de VS).
    gr
    Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, eindelijk even tijd en rust om de eerste 3 dagen van jullie blog te lezen.

    Wat balen zeg van die koffers. Kan me voorstellen dat je na zo'n lange reis er niet op zit te wachten om nog eens 2 uur op je koffers te moeten wachten. Maar gelukkig kwamen ze en konden jullie beginnen aan 2 mooie dagen in SF.

    Ik kijk nu al uit naar de foto's, dus ik hoop met je mee dat het je gaat lukken om ze in het volgende hotel te kunnen uploaden.

    Een goede reis naar Yosemite en ook daar heel veel plezier !

    Greetz,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, ook ik heb even tijd gemaakt, maar ben nog tot dag3 gekomen ... Heb ook nog andere dingen te doen hier (zoals mijn eigen weblog, loop al 3 dagen achter), maar wilde toch even kijken hoe het daar is. Ziet er top uit, vooral die glimlach op die tram als je aan de buitenkant mag hangen. Ik herinner me dat ook van onze kinderen, een geweldige ervaring.

    Wel een coole foto, die 2 mannen op de tandem met helm op ! Haha !! Maar wel een uitdaging, ik kan me voorstellen dat het wellicht leuk is, maar ons zie je toch echt niet zo snel de fiets pakken .....

    De rest lees ik binnenkort wel weer, niet vandaag ... Have fun de komende dagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen