zaterdag 25 juli 2009

Dag 1: Reisdag

Na een uitgebreid ontbijt bij van de Valk ging ons avontuur beginnen. Om precies 8.40 uur reed de bus richting Schiphol. We gingen de regen te gemoet. (tijd dus om Nederland achter ons te laten)
Bij de check in konden we gelijk onze koffers afgeven (lang leven het online inchecken) niemand voor ons.
Nog even langs de winkeltjes gewandeld en na een (gratis) ijsje en een strandbal zijn we naar de douane gelopen. Ook hier konden we vrij snel door lopen. Van het drukste weekend van het jaar was nog niet veel te merken.

Rond 11.00 uur worden we bij de velligheids check verwacht. Maar eerst wordt de Mac nog even aangedaan. We nemen een grote doos chicken nuggets en laten het daarbij.
De check en boarden gaat allemaal voorspoedig (departure 12.20 uur) de deuren sluiten al om 12.00 uur dat belooft wat. Helaas door het slechte weer vertrekken we toch nog een minuut of 20 te laat. Dat was nou net iets wat we niet konden hebben met een overstaptijd van 1.45 uur.
We hebben een rustige vlucht en weer wordt ons de moeilijke keuze voorgelegd chicken or……., u kunt beter de kip nemen, de pasta heeft nogal veel kaas. Oke, doet u maar de chicken.
We nuttigen de kip en het broodje gevolgd door het toetje, chocolade peren taart. We zitten weer even gevuld.

Tijdens de vlucht kijken we 2 film, dragonball en monsters versus alliens. Na ruim
8 uur vliegen komt de luchthaven van Washington in zicht. Om 15.00 uur (plaatselijke tijd) landen we. Tja en toen begon de race tegen te klok, onze volgende vlucht was om 16.23 uur. Bij de douane stonden grote rijen, maar deze liepen redelijk snel door. We krijgen weer een beetje hoop. Op naar het volgende traject de koffers! Ook deze staan al op ons te wachten. Weer door om het immigratie formulier af te geven. Ook hier stond een aardige rij maar ging voorspoedig.Gelijk door om de koffer af te geven. We gaan het redden! Maar toen doemde de laatste uitdaging nog op, die waren we even vergeten.
Controle en schoenen uit! Ook hier stond een flinke rij. Met een strak regime hebben we ook hier de snelste weg genomen en om 16.00 uur zitten we met een pretzeldog van auntie anne’s en een fles water aan de gate.
C17 to San Francisco en is al aan het boarden.De vlucht zit helemaal vol en gaat met een kleine vertraging van een kwartiertje de lucht in. Deze tijd wordt onderweg goed gemaakt. Landing 18.55 uur (plaatselijke tijd).
Inderdaad 19.00 uur staan we op SF airport. Snel het vliegtuig uit koffers halen en naar de taxi. Douane hebben we al gehad dus dit moet snel gaan.
ALTHANS dat dachten we! Na even te hebben gewacht bij de lopende band rolt onze eerste koffer eraf (dat dat gelijk ook de laatste was wisten we toen nog niet) We wachten nog een geruime tijd op de andere 2 en zien vele mensen vertrekken met hun koffers. Een handje vol (voornamelijk Nederlanders) blijven over met maximaal 1 of geen koffers) De band wordt stop gezet, het vliegtuig is LEEG. Bij navraag bleken onze koffers dus met de volgende vlucht vanuit Washington mee te komen. Gelukkig is het vliegverkeer hier net zoals in Nederland het bus verkeer, en was deze vlucht al onderweg. We besluiten te wachten op onze koffers en zoeken een plekje op om wat te drinken. Om 8.51 uur land het vliegtuig en iets over 9.00 uur rollen onze koffers dan eindelijk van de band. (2 uur later dan gepland, maar we hebben ze) We nemen snel een taxi en om 22.00 uur (plaatselijke tijd) liggen we in onze bedjes van het Holiday Inn Golden Gateway in SF.
Tot morgen.

1. Mooi balen van die koffers zeg. Maar uiteindelijk is alles gearriveerd en kunnen jullie gaan genieten van de vakantie !!

We blijven jullie volgen

Alex

2. Gelukkig is alles nog goed gekomen Arianne en vanaf nu een vakantie zonder problemen voor jullie hoop ik

Ik probeer zoveel mogelijk te lezen van iedereen ze blog maar als ik weer thuis ben dan hou ik het zeker bij.

3. Hey Luitjes,

Het blijft een avontuur om met het vliegtuig te gaan!
    Wat een geluk dat de koffers redelijk snel in LA aankwamen.
    Nou rust lekker uit en ga genieten!

Wij volgen jullie op de voet!